شماره :
308
سه شنبه 1401/08/10 05:09

کمیک

رویداد هم‌داستان
دوران کودکی ،دورانی که دیدن و شنیدن داستان‌ها برای ما لذت‌بخش است به خصوص اگر داستان یک ابر‌قهرمان باشد. رستم و سهراب، سوپر‌من، هری‌پاتر، ارباب حلقه‌ها، زورو، بتمن و... که این داستان‌ها اشکال مختلفی دارند و معمولا به صورت انیمیشن، کتاب، پادکست و یا شنیدن از زبان اطرافیان در دسترس ما است. امین طالبی یکی از همون بچه‌ها است که تصمیم میگیره خودش خالق قسمتی از این داستان‌ها باشد.

ایشان فارغالتحصیل کارشناسی گرافیک از دانشگاه اصفهان، کارشناسی ارشد انیمیشین (رتبه یک) دانشگاه هنر تهران ، زمینه کار تخصصی تصویرسازی دیجیتال هستند. ژانر تخصصی ایشان فانتزی و علمی تخیلی است. فعال در حوزه تصویر‌گری کتاب، ویژه کتاب‌هایی با ژانر فانتزی رویکرد تخصصی ابرقهرمانی می‌باشند. در حال حاضر در طراحی کاراکتر، جلد کتاب و موشن‌ کمیک فعالیت میکنند. شش سال است که کار تصویر‌سازی برای کتاب انجام می‌دهند و ۶۰جلد کتاب طراحی کردن که با دو نشر ویدا و باژ همکاری داشتند که هر دو نشر به طور تخصصی ناشر کتاب‌های فانتزی و ژانر وحشت هستند. تصویرسازی جلد کتاب‌هایی مثل کابوک، وارکرافت، چرخ سیاه مجنون و.... برای نشر های داخلی و خارجی انجام داده اند. تصویر سازی کمک میکند تا داستان غنیتر بشه ،پر معناتر و همینطور جذابتر برای مخاطب باشد .امین طالبی در ادامه از روند کار خود گفت که توی روند تصویر‌سازی ذخیره تصویری و مطالعه درباره داستان‌ها و اسطوره‌ها چقدر مهم هست و مسیر تصویر‌سازی از طراحی می‌گذرد و منظور از طراحی ،طراحی آکادمیک می‌باشد. تصویر سازی کمک میکند تا داستان غنیتر،پر‌معناتر و همینطور جذابتر برای مخاطب باشد. 

اهمییت داستان، اینکه «قصه ها» وجه مشترک ما آدم‌ها هستند، امکان دارد بعضی قصه‌ها روند و انتهای مشابهی داشته باشند اما وقتی توی فرهنگ متفاوت و رسوم متفاوت قرار بگیرند انگار هویت متفاوتی پیدا می‌کنند و با اینکه می‌دانیم در انتها به کجا ختم می‌شود ولی باز به قصه ها گوش می‌دهیم. امین طالبی ازما خواست داستان را در جریان کارخود داشته باشیم ،این ارتباط با آدم‌ها، نگرش‌ها، داستان‌ها و روایت‌ها انگار کارما را (جدا از اینکه چه موضوعی دارد)غنی میکند و این غنی‌سازی باعث می‌شود «معنای عمیق‌تری » به وجود بیاید.

در ادامه درباره فرهنگ جامعه گفتند: آدمها وقتی به سنین بزرگسالی می‌رسند خودشان رو از داشتن تخیلات و یا شنیدن ‌ آن‌ها محروم میکنند. در صورتی که کمیک قسمت قابل توجهی از مخاطبان بزرگسال را دنیا جذب خود کرده است. این محرومیت کمکم باعث می‌شود که بزرگترها بچهها خود را هم از این داستانها محروم کنند.

 بزرگترها یعنی افرادی که در جامعه دارای مسئولیت هستند. تصمیمات و قانونگذاری‌‌ این افراد تاثیر مستقیم روی جامعه آینده دارد. ایشان از عدم وجود ارزش از جانب مسئولان و خانوادهها برای هنر و حرفه خود در جامعه منتقد بودند که شرایط کار رو برای ایشان و دیگر هنرمندان دشوار کرده است. یادمان باشد که هنر چقدر توانایی برای غنی‌تر و پررنگ‌تر کردن فرهنگ جامعه دارد.

وجود هنر باعث بالا رفتن خلاقیت، زیبا‌تر شدن محیط زندگی، معماری و مهندسی با کیفیت‌تر و تولید کارهای فاخربیشتر می‌شود که محیطی سالم اول برای ما بعد برای نسل آینده خواهد بود.

افزودن دیدگاه جدید

X