گفتوگو با سعید سیفیپور
آریل نام شرکتی در حوزهی دیجیتال مارکتینگ است. این مجموعه در آبانماه سال ۹۹ به سرپرستی سعید سیفیپور تاسیس شده است. بیشتر فعالیت این شرکت طراحی وبسایت و گسترش مخاطبهای شبکههای اجتماعی به ویژه اینستاگرام است.
نام این شرکت از اسم یکی از فرشتگان خداوند برگرفته شده است؛ که این فرشته مردم را در امور دنیوی مانند تامین امنیت، کسب درآمد، سلامتی و... یاری میرساند.
این تیم شامل ۱۰ نفر است که به صورت مستقیم با آریل کار میکنند؛ ۴ نفر از این اعضا در فبفکتوری مستقر هستند، همچنین حدود ۱۵ نفر به صورت دورکاری در حال همکاری با این مجموعه هستند. اعضای این تیم در یکی از حوزههای «گرافیک»، «سئو»، «طراحی سایت»، «مدیرت پروژه»، «عکاسی» و... مهارت دارند. آقای سیفیپور که سرپرست تیم آریل هستند با تاکید بر علاقه به کارشان برامون توضیحاتی از تیمشان دادند:
سعید سیفیپور سرپرست گروه آریل، دانشآموختهی مهندسی کامپیوتر از دانشگاه صنعتی شریف است؛ آقای سیفیپور که مدتی کارشناس آیتی در وزرات راه و شهرسازی بودند، و پس از آن به صورت فریلنسری در حوزهی طراحی سایت مشغول به کار بودند، در نهایت با تشکیل تیمی از دوستان دبیرستان، شرکت آریل را با هدف دیجیتال مارکتینگ و با تمرکز بر طراحی سایت، تاسیس کردند.
محتوای خوب
در زمینهی فروشِ آنلاینِ محصولات، محتوای خوب، محتوایی است که در قدم اول محصولات را به خوبی به نمایش بگذارد؛ قدم دوم این است که این محتوا بتواند متقاعدسازی کند و قدم سوم پیشنهادات خرید بدهد.
بهترین پروژهای که انجام دادید؟
فروشگاه اینترنتی جامکس؛ به خاطر تبلیغاتی که انجام شد، مشتریها در فروشگاه به صورت حضوری صف کشیدند و با تولید محتوای خوبی که انجام شد، تعداد دنبالکنندههای صحفهی اینستگرام به بیش از نیم میلیون نفر رسید و این روندِ مثبت منجر به بازگشایی چند فروشگاه بزرگ شد.
آیندهی آریل
رتبهی اول در تولید محتوای تصویری
همچنین جناب سیفیپور، راضی و خوشحال بودن مشتری را بزرگترین دستآورد میداند.
چالشهای آریل
بزرگترین چالش این تیم به گفتهی آقای سعید سیفیپور، داشتن فضا و دفتر بود، چالشی که در حوزهی دیجیتال مارکتینگ جدی و مهم است، که با ورود به فضای کار اشتراکی فبفکتوری این چالش برطرف شد.
از چالش دیگر درک متقابل مشتری بود، به طور مثال اینکه برخی مشتریها تصور غلطی دربارهی فروش آنلاین داشتند و راهاندازی فروشگاه آنلاین رو کاری سهل میدانستند.
چالش فیلترینگ
با فیلتر اینستگرام و دیگر شبکههای اجتماعی برخی از پروژهها متوقف شد اما به علت اینکه بخش طراحی سایت هم داریم، بسیاری از کسبوکارهای فعال در شبکههای فیلترشده تمایل به راهاندازی وبسایت داشتند بنابراین چالشی جدی نداشتیم.
توصیه به دانشجوها
درگیر آفتِ یادگیری بدون عمل نشوید، شما میتوانید با حداقل داشتهها و دانستهها شروع کنید.دایرهی ارتباطی خود را افزایش دهید.از خودتان بپرسید چه چیزی بلد هستید؟ در حوزهای که کار میکنید چه قدر خفن هستید؟خواستهی شما با داشتهی شما همخوانی داشته باشد...
سخن آخر، پیشنهادات سعید سیفیپور برای فبفکتوری
خوب است که برای آشنایی بیشتر تیمهای مستقر باهم این جور مصاحبهها بیشتر شود؛ همچنین خوب است دیوار نیازمندیها برای برطرف کردن نیاز تیمهای مستقر در فبفکتوری راهاندازی شود.
افزودن دیدگاه جدید